Język reklam telewizyjnych i ogłoszeń prasowych. Dokonaj analizy na stosownie
wybranym materiale
I. Literatura podmiotu:
- przykłady reklam i ogłoszeń prasowych,
- nagrany materiał z reklamami.
- Bralczyk, Jerzy. Język na sprzedaż. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, 1999. ISBN 83-905106-1-8.
- Lewiński, Piotr. Retoryka reklamy. Wrocław: Wydawnictwo Astrum, 1999. ISBN 83-229-1957-3.
- Doliński, Dariusz. Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2003. ISBN 83-89120-66-6.
Teza: Język reklam i ogłoszeń prasowych jest specyficznym kodem porozumiewania
między nadawcą a odbiorcą.
- Wprowadzenie do zagadnień związanych z reklamą i komunikatami perswazyjnymi.
- Charakterystyka kategorii reklam i ogłoszeń.
- Zjawiska językowe w reklamie i ogłoszeniu.
- Kierunki modyfikacji języka reklamy i ogłoszeń w przekazie medialnym.
- język reklam i ogłoszeń prasowych wykorzystuje kod powszechny;
- hasła reklamowe zbudowane są krótko i wywołują pozytywne wrażenia;
- w reklamie wykorzystuje się utarte frazy;
- do reklam wprowadza się język potencjalnego odbiorcy (np. młodego pokolenia);
- ogłoszenia prasowe obarczone są skrótami myślowymi i błędami (łącznie z ortograficznymi);
- zarówno reklama, jak i ogłoszenia wypełnione są sloganami i peryfrazami;
- komunikaty werbalne reklam wzmacniane są przez znaki graficzne, komunikowanie symboliczne;
- zarówno reklama, jak i ogłoszenia wykorzystują zdania pojedyncze;
- porównania i metafory są siłą wymowy reklamy;
- reklama wykorzystuje grę słów;
- ogłoszenia i reklamy wykorzystują wyrazy z języków obcych.
IV. Materiały pomocnicze:
- Prezentacja multimedialna.
- Aneks z materiałami – wycinki prasowe ogłoszeń i reklam.
- Fragmenty nagrań reklam.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz